nieuwbouwproject:
Oostendam (Hendrik-Ido-Ambacht)

Login

Gebruikersnaam

Wachtwoord

Bent u nog geen lid?
Klik dan hier om u
gratis aan te melden.

Wachtwoord vergeten?
Klik dan hier om een
nieuw wachtwoord aan
te vragen.

Selecteer een nieuwbouwregio

Kom in contact met uw buurtgenoten

Menu

• Home
• Nieuws
• Forum
• Fotogallerij
• Agenda
• Klantenvoordeel
• Links
• Contact

Gebruikers Online

Gasten Online : 2

Aangemelde leden : 27
Nieuwste lid
Ode aan de Vloer

Fotogallerij

Fotogallerij

Laatste Foto (01-12-2008)

Forum over Oostendam - bouw

AuteurBericht
andelGeplaatst op: 25-01-2008 18:41

Naar boven
SpeePontGeplaatst op: 06-04-2008 18:48

Hallo kopers

Vandaag zijn wij op de bouw geweest en hebben weer wat foto's gemaakt. Wat ons opvalt is dat de bouwer bij de Type Aak 2 woningen de onderste rij stenen voor de muren heeft neergelegd maar totaal geen rekening heeft gehouden met de uitbouw die je als meerwerk optie kon aangeven. Ze zullen dit in ons geval dus weer moeten slopen. Ook de fundering en de vloer liggen nog niet voor de uitbouw. Wat wij ook vreemd vinden is dat er afvoer leidingingen van de HWA onder de garagevloer lopen en er een sifon geplaatst is op een plek waar je straks als de vloer van de uitbouw ligt nooit meer bij komt. Tenzij je een tunnel onder de fundering door gaat graven.

Het vloerluik komt in tegenstelling tot de tekeningen niet pal achter de voordeur maar in de kast onder de trap.

Marjolein en René

Naar boven
andelGeplaatst op: 08-04-2008 13:48

Wat ik me afvraag, gaan jullie gewoon op de bouw kijken als ze daar aan het werk zijn ? Ik begreep eigenlijk dat dat niet de bedoeling is, hoe reageren ze hier dan op ?

Ik had wel van andere buren gehoord dat zij ook al een keer geweest zijn en eigenlijk hebben jullie natuurlijk wel gelijk. Het gaat tenslotte wel om ons huis !

Yvonne

Naar boven
joyceGeplaatst op: 08-04-2008 15:40

Beste Yvonne,

Ook wij zijn vandaag even wezen kijken. (162) maw we hebben al even over onze begane grond gelopen. Er waren wel 2 mensen bezig met onze garage maar die vonden het verder geen probleem als we even rondkeken. en anders:" een brutaal mens heeft de halve wereld".  Toch ? :).

gr Joyce

Naar boven
bakkerGeplaatst op: 11-04-2008 20:42

Hoi René & Marjolein,

ik vind het toch wel verontrustend wat jullie schrijven, want bij ons (wij zijn jullie buren) is de situatie natuurlijk precies het zelfde. Kunnen we er nog wat aan doen? Via Egon Kooi of via de aannemer?

Jacky (164) 

Naar boven
andelGeplaatst op: 19-04-2008 11:03

Hallo,

Van de week hebben we de aanbieding gekregen voor de afwerking van de muren. Wij zijn erg nieuwsgierig wat jullie hier van vinden. Zelf vinden we spacspuitwerk wel erg mooi en ideaal omdat je het alle kleuren kunt maken en weer minder hoeft te doen bij oplevering van het huis.

Maar we vragen ons af of 20 euro niet erg (te) veel is en of het wel kan ivm vocht in de muren. Uiteraard zouden wij hier garantie op willen hebben als we besluiten het toch te doen.

Wat vinden jullie van de prijs en kan dit spacspuitwerk wel bij nieuwbouwhuizen ?

Gijs en Yvonne ( 167 )

Naar boven
Fam.PlaisierGeplaatst op: 19-04-2008 15:29

Goedemiddag,

Volgens mij moet dat spacspuitwerk wel gaan i.v.m. vocht want elk huis is wel vochtig. maar vind de prijs erg hoog het zelfde voor de spachtelputz.

Als je het het na de oplevering laat doen moet het voor de helft kunnen van de prijs. als je het na de oplevering zou laten doen zou je altijd nog een ontvochtiger kunnen plaatsen voor een paar dagen. scheelt ook een berg.

groeten

Naar boven
joyceGeplaatst op: 21-04-2008 11:51

Hallo,

Ook wij hebben die email gekregen van Egon. Wij vinden de prijzen van het spachtelputzen ook erg duur (wij overwegen dit voor in de woonkamer). Maar wij hebben in ons huidige huis vorig jaar laten spachtelputzen door een erkend aannemer en toen waren wij € 15/ m2 kwijt, dit was weliswaar zwart maar ook wit is dit nog altijd goedkoper dan de €40/m2 vanuit de bouw.

Misschien is het een idee om met alle bewoners, die willen laten spachtelputzen of het spacspuitwerk willen laten doen, 1 aannemer te vragen en een hele goede prijs bij hem te onderhandelen.

Overigens zijn wij afgelopen vrijdag nogmaals bij gevier/logus geweest. er stonden een aantal zaken op de factuur die nergens op sloegen. Zo had logus zelf bedacht dat wij tegels op een andere manier geplakt wilden hebben terwijl wij dit helemaal niet gezegd hadden. dit hadden ze uiteraard ook gerekend. het is dus raadzaam om goed de diverse offertes door te lopen, als je dit niet doet wordt je dus rustig getild door deze fijne bedrijven.

Gr Joyce (162)

Naar boven
SpeePontGeplaatst op: 10-06-2008 23:19

Hallo kopers

Ik probeer al enige tijd achter een bouwstroom/fase van oplevering te komen. Maar niemand wilde of kon er iets over zeggen. De verkoopbegeleider verwees ons door naar Rhiant, Rhiant naar de makelaar en de makelaar weer naar de verkoopbegeleider. Toen was het cirkeltje weer rond en niets wijzer geworden.

Afgelopen vrijdag was ik bij van Spronsen en sprak even met Edwin over onze woning. Hij vroeg vervolgens of ik al iets wist over de oplevering. Ik niet zei ik, ik wel zei hij. Hij ging het nakijken voor ons bouwnummer (165). Vervolgens noemde hij met een mogelijke datum waar ik nogal van schrok. Hij wist niet of het de vooroplevering of definitieve oplevering was maar het zou week 42 kunnen zijn. Ik vind het snel, maar de bouw gaat ook snel. Ik wil nog wel even zeggen dat het natuurlijk een prognose is.Het officiele bericht zie ik graag zwart op wit.

Marjolein (165)

Naar boven
andelGeplaatst op: 10-06-2008 10:57

Week 42, dat is wel heel snel, Het zou wel prettig zijn iets te weten ivm verkoop huis. 

Jammer dat er nog helemaal niets gezegd wordt verder door de aannemer. Ze gaan inderdaad wel erg hard !

Voor ons mag het zo snel mogelijk want we hebben het geluk dat ons huis al verkocht is.

Yvonne ( 167 )

Naar boven
andelGeplaatst op: 18-06-2008 22:48

Vinden jullie het ook zo jammer ( maar wel begrijpelijk ) dat je niet meer op de bouwplaats kunt komen om echt te kunnen zien hoe de bouw vordert ? Wij gingen nl regelmatig in het weekend met de kinderen even kijken.

Hebben jullie misschien een andere manier gevonden of gaan jullie nog steeds gewoon onder werktijd en vragen jullie dan aan de werknemers of jullie mogen kijken ?

Yvonne ( 167 )

Naar boven
andelGeplaatst op: 18-07-2008 20:48

Is de bouwvak al begonnen of wordt er doorgewerkt maar met  minder personeel ?

Yvonne ( 167 )

Naar boven

Keuken kopen?
Bekijk al het aanbod

Klus?
U heeft een klus, wij zoeken de goedkoopste vakman.
Vraag een offerte aan

Quick Step laminaat
Vloertarieven vergelijken

Verzekering vergelijken
Vraag een offerte aan

Hier adverteren?

Bouwbegeleiding nodig?
Casa Nova voor al uw vragen

Disclaimer    Colofon    Copyright © BIJN Solutions B.V. Alle rechten voorbehouden.    Powered by Nieuwbouwwoningen.nl